JSEM ŠKOLNÍ PSYCHOLOŽKA

7 let 

Již 7 let pracuji jako školní psycholožka. Samotnou mě to překvapilo.

Je to práce vždy na nějaký zkrácený úvazek. Čím víc času věnuji svému podnikání, tím menší ten úvazek samozřejmě je.

Přesto

Pracuji jako školní psycholožka na určitých školách a školkách, to znamená, že to ZNÁM.

Mimo to externě spolupracuji se školami a školskými zařízeními.

A vidím, že to je naprosto jiná liga. Jiná úroveň. Být někde zaměstnána, znát systém, kolegy, kolegyně, děcka, tým, rodiče…

To mi dává úplně jiné vhledy a porozumění.

DOŠLO MI TO TROCHU POZDĚ

Ta kvalita, která se za tím skrývá. To obohacení mé práce. To porozumění, které tyto úvazky prostě přináší. Porozumění školní problematice. Porozumění systémům a principům.

Kolegyně mi říkala, že by ke mně potřebovala dát jednu klientku, protože „ty rozumíš školám“. Aha! A o tom to je. To je ten obrovský bonus, který mi toto zaměstnání přináší. Protože – kdo ve školství nepracoval, kdo si to neprošel, neprožil, kdo tam nepobýval, tak školám opravdu nemůže porozumět. Vždy to uvidí jen zvenku a bude tam aplikovat dobře míněné rady.

Nebylo to pro mě snadné. Do školství jsem na pozici školní psycholožky šla poté, co jsem 9 let dělala ředitelku neziskovky.

Vždy jsem zároveň podnikala a měla své klienty, svou práci psycholožky.

Měla jsem obrovskou smůlu na jednu opravdu špatnou, toxickou školu s velmi špatným vedením. Nemohla jsem uvěřit tomu, že něco takového je v ČR vůbec možné, byl to jak návrat dvacet let zpátky do socialistického režimu.

Měla jsem opravdu štěstí na jednu úžasnou školu s parádním vedením.

Měla jsem štěstí na školu, kde si vážili mé práce a kde se snaží být dobrou školou.

Uviděla jsem děti z náhradní rodinné péče, jak fungují ve škole. A že porozumění, co můžeme dávat v rámci narušeného attachmentu, nám může pomoci a zároveň nestačí pro to, aby děcka fungovala a my mohli fungovat s nimi.

Vidím teens, jaký jsou ve školách.

Vidím normality a podivnosti.

Stresy, tlaky, nepohodu, výkon, snaživost, méněcennost – vše v tom žitém školním kontextu.

Svou zkušenost tím pádem nečerpám jen z knih a od mých klientů, ale i od děcek, které jakoby „nemají problémy“ nebo prostě za psychologem nechodí.

Uf. Těch zkušeností je obrovská hromada. A já jsem za ně vděčná. Pomáhají mi dobře dělat mou práci. A pomáhají rodičům a dětem, s nimiž spolupracuji.

ANO, ROZUMÍM ŠKOLÁM 

Ne úplně. Ale určitě víc, než běžní psychologové. Zažila jsem ten systém.

A to je obrovská devíza pro ty z vás, s nimiž spolupracuji.

Nebojím se dát do škol doporučení a vím, jak to v praxi funguje a může fungovat. 

V rámci individuálních konzultací na tomto často pracujeme.

Vím, jak pomoci dětem, být ve škole úspěšné.

Vím, jak pracovat s motivací a vyhořením.

Umím školit učitele a chápu, proč něco nejde a dokážu prakticky ukázat, jak by to mohlo jít.

Proto i na mých kurzech

  • velmi často věnujeme pozornost školám.
  • Třídám.
  • Dětským a teens vztahům.
  • Vztahům s učiteli.
  • Systémům učení…

Tím vás srdečně zvu nejen k individuálním konzultacím ohledně škol (stačí se ozvat na cuhelovamonika@gmail.com).

Zvu vás tím i na všechny mé kurzy, kde se společně můžeme školám a vašim dětem/teens věnovat.

Ať chceme, či ne, na školách záleží.

Mony

 

Skolni psycholozka

Kdo jsem?

Jmenuji se Monika Čuhelová. 
Jsem psycholožka. 
Expertka na duševní zdraví teenagerů a jejich rodičů. 
Jsem také lektorka, průvodkyně councilových kruhů, mentorka. 
Naslouchám, hledám souvislosti, propojuji teorii a praxi, tělo, emoce i rozum.
Vše s cílem na rovnováhu - EQUILIBRIO. 
Více se o mně dozvíte v mém příběhu
A také se vzdělávám, spolupracuji, čtu, učím a rozvíjím. 
Ve svém životě i práci.

moje služby
Image