Stručné inspirace, jak se s dětmi učit a jak je naučit se učit.
13 domácích kroků na cestě k úspěchu ve škole i životě
ÚVODEM
Pokud máme doma dítě, které chodí do školy, škola nám zasahuje do života. Chceme, aby se dítěti dařilo, aby bylo úspěšné. Když jsme „domškoláci“, tak také. Potřebujeme s dítětem doma pracovat a hledáme cesty, jak se učit.
Nápad pro tento kurz, který byl dřív e-book, vzešel z „korona krize“ (březen a duben 2020). Původně jsem si myslela, že budu psát o laskavých hranicích. Avšak čas, kdy mnoho lidí muselo zůstat doma a stát se učiteli svých dětí, mě přivedl k jiným tématům. Vyslyšela jsem svou potřebu být rodičům a všem, kteří se s dětmi doma učí, nápomocná. A naslouchala jsem tomu, na co se mě rodiče a děti ptali. Vznikal v interakci mezi tím, co umím, čemu rozumím a věřím a tím, co potřebují lidé, kteří mě oslovují. Tématu jsem se věnovala i mnoho let předtím, takže zbývalo jen sednout a sepsat. Nápady a kroky zde uvedené jsou platné v jakémkoliv čase.
Následně jsem jej obohatila o téma teens. Jen v rámci toho „učení se a školy“. Nechci dělat dva kurzy, principy jsou u nás všech podobné. A nejsou zde obsaženy všechny, ostatní jsou v mých dalších kurzech.
https://www.monikacuhelova.cz/clenska-sekce/
Jako psycholožka nyní pracuji jen ve své soukromé praxi. Mám však za sebou devět let jako školní psycholožka a se školami a školkami spolupracuji stále.
Byla bych moc ráda, kdyby každé dítě mohlo být ve škole úspěšné. Často o tomto tématu s dětmi při práci v kruzích i při individuálních konzultacích mluvíme. Zároveň vnímám, kolik dětí se ve škole, se školou a učením trápí a jak moc je pobyt v ní bohužel celoživotně definující pro sebepojetí dítěte, jak se vnímá, cítí. Mnoho třicátníků mi na konzultacích vypráví, jak jim paní učitelka ve škole říkala, že z nich nic nebude a jak to dodnes slyší.
Pro mě samotnou „úspěšné dítě ve škole“ znamená hlavně to, aby se cítilo dobře, bylo občas i šťastné, naučilo se spolupracovat, učit, naplňovalo své potřeby, mělo kamarády, využívalo a rozvíjelo svůj potenciál, naučilo se pracovat s chybou a nastavilo se na růst a růstový mindset.
Školy nesou mnoho nešvarů. Vnímám, že naše základní školství neuspokojuje potřeby a toužím, aby se proměnilo. Často pracuji s domškoláky a dětmi z alternativních škol.
Mnoho dětí však chodí do klasických základek, kde se pracuje spíše tradičním způsobem. A mně záleží i na těchto dětech, aby byly úspěšné.
Zároveň pracuji i se středoškoláky a vysokoškoláky – tento kurz je vhodný pro nás všechny, co se učíme. Máme nějaké strategie a na nich můžeme pracovat.
Mým základem je equilibrio, práce s rovnováhou a souvislostmi ve výchově i životě, něco, co nazývám laskavé hranice. Naplňovat tuto vizi se snažím i v přístupu k učení.
Tento kurz je tedy vhodný jak pro rodiče, kteří se s dětmi učí doma v domácím vzdělávání, tak pro rodiče, jejichž děti chodí do škol jakéhokoliv typu.
Zároveň je vhodný pro rodiče teens, kteří hledají možnosti, jak dítě podpořit ve vztahu k učení. S nimi už se neučíme, ale na našem přístupu stále záleží.
A pak je vhodný pro větší děcka, které se chtějí učit jinak.
Ve třinácti krocích vás naučím, jak pracovat, abychom byli ve škole a následně v životě úspěšnější a zároveň více v klidu.
Přeji si i vám, aby tento ušetřil čas, nervy a vedl k vyšší kvalitě života vás všech doma, ve vašich rodinách.
S láskou a přáním nacházení rovnováhy, spokojenosti, laskavosti a štěstí, Monika
KTERÉ KROKY NÁS ČEKAJÍ?
- Jedinečnost a potřeby – jsme jiní i stejní
- Vztah – jsme spolu
- Z chaosu řád
- Emoce
- Samostatnost a zodpovědnost
- Pomoc
- Naučme děti selhávat
- Problémy
- Motivace
- Co při učení neříkat?
- Co při učení říkat – aneb zpětná vazba pro růstové myšlení
- Dohody, laskavé hranice a důsledky
- Inspirace pro učení se jinak
AUTORKA kurzu
Jsem žena, partnerka, maminka, přítelkyně, psycholožka, expertka na duševní zdraví teens a jejich rodičů, lektorka, průvodkyně. Mám ráda svou práci i svůj život. Ráda jsem prospěšná lidem, se kterými pracuji, dětem, teens, dospělým, rodičům i pěstounům, lídrům, učitelům i všem na cestě osobního rozvoje. Mám svou soukromou praxi.
EQUILIBRIO
Nádherné italské slovo, které znamená rovnováhu. Její hledání mě provází mým profesním i osobním životem.
Jak to vypadalo, si můžete přečíst v mém příběhu na https://www.monikacuhelova.cz/muj-pribeh/
Život mi ukazuje nové výzvy, požaduje změny. Mí klienti přede mne kladou mnoho otázek a staví mě před čím dál náročnější problémy. Já se učím vše provázat s teorií i žitou praxí. Můj přístup stojí na hledání rovnováhy. Vidím proměnu výchovy a to, že kde dříve byla přísnost a tvrdost, je dnes měkkost a bezhraničnost. Obojí spojuji a vyrovnávám. A nejen ve výchově, ale i v dalších oblastech – práci s časem, dovednosti lídrů, práci s týmy, emocemi. Něco ode mne slyšely stovky klientů. Něco z toho jsou nové myšlenky, nápady a souvislosti. To, čemu věřím, co žiji a snažím se uplatňovat ve všech rovinách svého života.
Rovnováhu a souvislosti ve výchově a životě můžete na mých webových stránkách hledat se mnou. https://www.monikacuhelova.cz/
📚 8/13 PROBLÉMY 📚
📚 7/13 NAUČME SELHÁVAT 📚
📚 6/13 POMOC 📚
😌 3_2025 DO KLUBU O TEENS A JEJICH RODIČÍCH 😌
📚 5/13 SAMOSTATNOST A ZODPOVĚDNOST 📚
📚 4/13 EMOCE 📚
📚 3/13 Z CHAOSU ŘÁD 📚
📚 2/13 UČÍME SE – VZTAH – JSME SPOLU 📚
📚 1/13 Učíme se – Jedinečnost a potřeby – Jsme jiní i stejní 📚
📚 0/13 Učíme se – Úvod 📚
🏂 PROSINEC 24 V KLUBU MONY🏂
😌 LISTOPAD 24 V KLUBU OD MONY 😌
😌 MONY KLUB ŘÍJEN 24 😌
😉 MONY KLUB SDÍLENÍ ZÁŘÍ 2024 😉
😌 KLUB MONY – ZÁŘÍ 24 – AUTENTICITA A DALŠÍ TÉMATA 😌
Kdo jsem?
Jmenuji se Monika Čuhelová.
Jsem psycholožka.
Expertka na duševní zdraví teenagerů a jejich rodičů.
Jsem také lektorka, průvodkyně councilových kruhů, mentorka.
Naslouchám, hledám souvislosti, propojuji teorii a praxi, tělo, emoce i rozum.
Vše s cílem na rovnováhu - EQUILIBRIO.
Více se o mně dozvíte v mém příběhu.
A také se vzdělávám, spolupracuji, čtu, učím a rozvíjím.
Ve svém životě i práci.
