VZDĚLÁNÍ
Na různých úrovních se teď ke mně dostává téma vzdělání. Vysokoškolského, středoškolského, odborného…
- zda jej potřebujeme či ne
- tlak středních škol – občas mám pocit, že nejhůř, co se týká duševního zdraví, jsou na tom gympláci (jak kde, ta úroveň je prostě různá)
- testy na přijímačky na SŠ a VŠ – doporučuji vám, co máte nějaký názor a nikdy jste je neviděli, na to mrknout, ať víte, o čem mluvíte
- zda VŠ vůbec potřebujeme a zda v éře AI se VŠ nestává náhodou úplně k ničemu
- že Steve aspol. taky VŠ neměli a změnili svět
- připravuju děcka na přijímačky – co se týká výběru, zvládnutí po psychické stránce a nastavení mindsetu
- …
Do toho jsem o jedné kamarádce zjistila, že je TOP odbornice ve svém oboru, ale já to o ní nevím, protože v tom oboru vnímám lidi, kteří se určitým způsobem prodávají, víc o své práci píší, mají mě víc oslovující markteting…
Říkala jsem si
„aha, jestli já to vzdělání náhodou nepřeceňuju“
…ale když na něm nezáleží, tak pak to bude opravdu jen o tom
„kdo se umí lépe prodat“.
V jedné skupině jsem toto téma otevřela a těch hlasů
„VŠ jsou k ničemu“
tam bylo hodně, a hlavně si tím ti lidi byli úplně stopro jistí. Překvapila mě ta jistota a ta ráznost toho sdělení…
Jakože dle nich všechny VŠ? I třeba medicína??? OMG!
ODBORNÍCE A ODBORNÍCI
Do toho mám svou skupinu odborníků, kteří chtějí pracovat s teens a vedu je v individuálním programu, aby prostě porozuměli a vzdělali se.
Protože jim chybí vzdělání, a to je činí nejistým a brání dělat práci, co chtějí. Pokud vás zaujala tato informace a chcete ke mně do odborné individuální práce, napište.
Když mám vystresované teens z přijímaček všeho druhu, kteří jsou úplně upnutí na to, že „bez tédle školy můj život končí a nikdy nebudu šťastná, šťastný, tak jim vyprávím o svých kamarádech, z nichž kuchařka je nyní, po letech studia, doktorkou psychologie a doktor psychologie má kavárnu.
Vzpomínám na průvodkyni v lesní školce, která mi říkala, že se vůbec nevzdělává, protože jakékoliv kurzy a semináře a příjem informací ji vždy rozkývou = neudělají psychicky dobře…
Do toho jsem dnes databázi poslala email (který jsem měla připravený a nastavený cca týden) o tom, že já nejsem žádná rychlokvaška, že mám vzdělání v psychologii, roky praxe a k tomu stále studuji…
Mám dva magisterské tituly a jeden bakalářský a na vejškách jsem teda byla opravdu moc ráda, nejen kvůli pařbičkám a lidem, ale kvůli inspirativním lidem, přednášejícím… Vnímám, jak studium opravdu může tu duši kultivovat a mnoho toho přinášet.
Když můj syn studoval filozofii, tak to byly teda velmi zajímavé rozhovory a viděla jsem, jak to z něj dělá moudřejšího člověka…a pak si řeknu, zda to všechno nejsou jen přežité koncepty bílých mužů…
- Znám lidi, co mají mega komplexy, že nemají správnou VŠ
- Znám lidi, co tlačí na své kids, aby měli správnou VŠ
- Znám učitele, kteří si myslí, že bez jejich oboru a jeho důkladné znalosti člověk opravdu nemůže kvalitně žít nebo absolvovat všeobecné vzdělání…
Tak mi z toho dnes po ránu vznikl v hlavě takový obrázek, který své kontury a smysl ještě hledá, je to zatím nedostavěné puzzle, které dostavím (kéž i s vaší pomocí) = budu ráda, když mi napíšete.
A ani nevím, proč se toto puzzle skládá a proč jej potřebuji dostavět.
Zatím mi z toho plyne toto:
- Hodnota vzdělání se bude proměňovat – to není žádný překvápko, ale někteří lidi, kteří učí naše děti, to ještě neví + mnoho teens to neví
- Je blbost dávat svým dětem do hlavy jednoznačné info typu „VŠ je k ničemu“ nebo „bez VŠ seš k ničemu“
- A taky…jak toto téma související s budoucností a s naším pohybem ve světě dokáže pracovat s jistotou i nejistotou, zpochybnit kde co … a to i pro dospělé, natož pro teens, co se hledají.
Jenže na ten svět bez jistot si musíme zvykat.
Asi tak, dnes nedělní dlouhé, píši v neděli…
ale chtělo to být napsáno…
Kdo chcete lépe porozumět svým dětem, tak vzhůru na mé kurzy. Ať již jste rodiče či odborníci.
Ono to s tím taky souvisí – jsem profík, žádná rychlokvaška, vzdělaná i s roky praxe a když pro vás připravuji nějaké téma, tak jsem ponořena do výzkumů a studia,
abych to dokázala vydestilovat co do nejjednodušší a praktické formy.
Krásnou neděli, Mony
Kdo jsem?
Jmenuji se Monika Čuhelová.
Jsem psycholožka.
Expertka na duševní zdraví teenagerů a jejich rodičů.
Jsem také lektorka, průvodkyně councilových kruhů, mentorka.
Naslouchám, hledám souvislosti, propojuji teorii a praxi, tělo, emoce i rozum.
Vše s cílem na rovnováhu - EQUILIBRIO.
Více se o mně dozvíte v mém příběhu.
A také se vzdělávám, spolupracuji, čtu, učím a rozvíjím.
Ve svém životě i práci.